Monday, December 7, 2009

Pengemis Kota

Burung-burung berkicauan,cengkerik bersahut-sahutan,unggas-unggas kota berterbangan tatkala dihembus ekzos kereta2 yg lalu lalang, lalang juga tidak kurang hebatnya melambai-lambai pengunjung yg mengunjungi Terminal One, aku yg duduk keseorangan terpinga-pinga memikirkan sesuatu taktkala kebosanan menunggu bas untuk pulang ke Kuantan, melihat jam di tangan, 4/12/2009 8.00 p.m, haisssh...lame lagi ni...bentak ku keseorangan, dalam diam diam ku menjeling kiri dan kanan, hebat juga B.M ku, tapi, tak dapat pulak A1. 

Sedang asyik mengelamun tentang awek2 yg lalu lalang disitu, sekali lagi lalang digunakan, datang seorang pakcik. Nampak seperti berbangsa India kerana mukanya agak gelap, dia pun menegurku, 

"Assalamualaikum", tegur Pakcik A
"Waalaikumsalam", jawab aku...sambil terkena tamparan hebat dan terkedu seketika, 1,2,3 ok dah tak terkedu,

pakcik ni borak2 ngn aku, isteri takde, anak takde, duit takde, nak makan tak boleh, kesiannn, cacat pulak tu, keeeessiiiiannnnn, 

"adik boleh bagi duit sikit? 3 ringgit ke, 5 ringgit ke, jadilah, pakcik tak makan dari pagi lagi, (sambil membuat muka lebih kesian dari 10sen)" kata Pakcik A,

"erm..saya takde duit sgt pakcik,seringgit boleh lah." aku pun menghulurkan bantuan,

dan kemudian pakcik A pun beredar dari tempat kejadian,.tidak lama kemudian, muncul pula seorang lagi rakyat veteran, yg ini hebat sikit, dia kata penah kerja jaga lah, petronas lah, kapal lah, aduhh,..bijak menipu juga kalian ni, dengan bermodal kan ASSALAMUALAIKUM, dia membuat perkara yg sama dengan pakcik A tadi, amboi2, ramai jugakk kat sini adeeehhhh =.=

7 comments:

atOn said...

hmmmm...pojie..
nape cite "novel" ko ni mcm tergantung je??
sampai situ je ke???
o_O huhu..

ayat mmg bombastik..hahaha

[ko xdpt bm A1 dlu sbb cekgu yg tanda krts ko tu sakit perot..pas je d tgk tulisan ko..lagi la d ngamuk..hahaha]

Pozie Vengeance said...

okeh2..aku malas nak tules sbnarnye...=.=

Pozie Vengeance said...

okeh2..aku malas nak tules sbnarnye...=.=

atOn said...

hahahah..ceh!! ^_^

Pozie Vengeance said...

nnti la aku tules...ade satu crite aku tak dpt nak update2...=.=

kaprileader said...

x sempat nak bce..
tp nak komen a gak
len kli ea aq bce

Pozie Vengeance said...

cciss..pemalas!