Sunday, November 29, 2009

Semak Samun Menyamun

                        Awal mula pertama mula cerita ini adalah semasa aku sedang syokk main dota, tiba2 handphone aku berbunyi, lagi skali, hati aku berdetik
"Pozi!, bile kau nak tukar phone nie!! naik bosan aku!". Ujar hati kecil

Seraya aku membalas, "kau diam boleh tak?!", dengan sepantas kilat (laju gile) aku menjawab panggilan itu. Rupanya encik Faiz Azizi a.k.a 'kaki katang' or 'jari ribut' menelefonku, dengan perasaan girang beliau bertanya ku dimana, aku pun membalas kegirangan itu dengan mengucapkan bahawa aku sedang ber-dota bersama malaun2 yg amat hebat berdota. Beliau ( encik kaki katang) mengajak aku berlepak dengan Ammar a.k.a 'hujan' or 'hansome' dan Nik a.k.a 'handsome jugak'. Faiz berkata lagi " mu lepak situ dulu, aku gi kat mu ni,aku jalang *(jalang disini bukan bermaksud faiz mengatakan bahawa dia jalang atau aku jalang, jalang disini bermaksud jalan) kaki ni. okehh?", dengan serta merta aku menjawab  "berehh!"


Selang beberapa minit, kelibat lembaga panjang muncul, dan beliau melabuhkan duburnya dikerusi disebelahku, abang Faiz sudah menjelma. Selepas tamat satu pusingan dota,( agak sejam jugak lah) Ammar dan Nik pula menjelma dengan haiwan peliharaan Ammar iaitu seekor Kancil pelik berwarna oren dan mempunyai empat tingkap serta lengkap dengan penyaman udara dan tidak ketinggalan, ARS AIRBAG pada dashboard.HEBAT BUKAN??. Masuk sahaja ke dalam haiwan itu, Ammar berbunyi, " jom tengok buzer ( seorang rakan, bukan menatang atau benda2 pelik), dia accident hari tu, teruk jugakk! ".  dengan serentak aku, Faiz, dan Nik menjawab "baik!" (macam dalam cerita 'boboy').


Sesamapai je kat gerai tepi jalan kat cenderawasih, kelibat Farhan a.k.a mamaks, dan buzer terpacul. Dengan buzer berbalut tangan ala ala hell boy, COOL GILE!. Topic yg dipilih pada malam 'kedai kopi' itu adalah 'Napi Negro Bergambar dengan Awek Yg Agak Hot'. Mane tak jeles wei!, Akon Malaya snap pic rapat 'baek punya' dgn awek HoT!, WALAO EHH!!!. menyumpah seranah kami semua. Sambil gelak gelak dan kutuk mengutuk.

Setelah hampir pukul 1:30pagi, kami bergegas ke taman Polo, tempat dimana laporan menyatakan seekor makhluk yg agak macam 'hellboy' jugak selalu ditemui, dan mat salleh celup. Sesampai sahaja disitu, tidak dinafikan! Hellboy yang dicari2 itu kelihatan, membuka gate, dan dikidnapp oleh kami ber-4 dengan kejam!.

                                                 ini adalah kelibat hellboy yg berjaya dirakam




ya benar, dia mmg tidak senonoh!, muahahahahahhah!.

Selepas berjaya menculik beliau, kami pun bergegas memulakan perjalanan malam, 'T.C', HELLYEAHHH!!.
ahahhaha,tiada tempat lain lagi. Memang tempat yang tidak lari kerana tempat ini tiada kaki untuk berlari lari seperti dalam cerita dongeng dimana tempat boleh terbang2.


Ini lah sebahagian 'Moment' (wahh! moment tu siot!)

aksi Faiz dan Afi dikala angin bayu menghembus rambut dalam keadaan sepoi sepoi languange



gaya Nik yang dalam kesejukan dan Amar yg membuat rawatan muka



Di T.C:

lepak minum sat rakan2!

"sut set sut set" (bunyi makan dan minum)

"brape dik?" ujar pozi

"erm 13 ringgit bang" jawab adek gemok

"ehh?..wtf?..biar betol?..teh tarik berapa segelas" pozi tersentak

"2 ringgit bang" adek gemok jawab lagi,

korang pikir la sendiri. logik ke tak.tak larat ah aku nak bertumbok ngn budak tuh.geram pulak aku rase!.GRRR!



Then we'all lepak2 kejap. Tidak lama selepas itu, kedengaran bunyi2 mengantuk dari para peserta pertandingan.(tiba tiba)



apakah yang dimaksudkan dengan AWAS ini?

jadi kami pun bergegas pulang dengan rasa terkilan dengan teh tarik 2 ringgit tadi.

No comments: